Pages

14 Mayıs 2013 Salı

Film Önerisi : 3 İdiots - 3 Ahmak | Aamir Khan / 2009 Hint Yapımı




Hint yapımı filmlere izlemeye devam ! Ben daha önce nasıl keşfedemedim Aamir Khan'ı ve filmlerini...Şu önyargılar insanın başına belada olur , hayattan zevk almasına da engel olur.Bundan iyi ders çıkardım.Aamir Khan'ı çok sevince iyice araştırdım ve karşıma 3 İdiots çıktı.Gözlerimi ekrana dikip,yanlış mı okuyorum diye baya inceledim.Çünkü filmin adını milyon defa film sayfalarında görmüştüm.Bir çok repliklerini okuyup,olumlu yorumlarını görmüştüm.Zaten film listemi açınca izlenecekler arasında en başta olduğunu görünce okul,sınav demeden açtım,izledim. Tanrım !!! Hayatımın en güzel 3 saatini geçirdim yine.Filmin süresinin uzunluğuna aldanıp, "çok uzun,sıkılırım ben" demeyin çünkü zaman ne ara geçti anlamıyorsunuz.Adamlar öyle bir film yapıyorlar ki gerçek hayattan kopup filmin tam ortasında buluyorsunuz kendinizi.


Bir çok komedi filmler izledim ama bu kadar eğlenip ve güldüğümü pek hatırlamıyorum.Hintliler farklılıklarını yine göstermiş oldu.Zaten konusunu okurken bile eğlenceli bir şeyler olduğunu fark ediyorsunuz.Neşeli yorumumdan önce konusunu özet olarak anlatmak gerekirse ; Film bir adamın uçağı,bayılmış numarası yaparak durdurmasını ve diğer adamın yataktan fırlayarak pantolonsuz -evet adam resmen yataktan öyle fırladı- yollara Ranco denilen adam için düşmeleriyle başlıyor.Hemen merak söz konusu oluyor.Kim bu Ranco ? Sorumuza cevaben geçmişteki olayları izliyoruz.Bu 3 kafadarın üniversite yıllarındaki hallerini görüyoruz.Nasıl tanıştıklarını,neler yaptıklarını,inanılmaz fedakarlık gerektiren dostluklarını,hangi maceralara atıldıklarını ve Ranco'nun aralarından nasıl ayrıldığını... Ranco çok zeki ve bilimadamlığına aday bir öğrenci.Bir yandan zeki ama bir yandan oldukça muzur biri.Ranco, Farhan ve Raju'yu biraz kışkırtan ve destek veren bir arkadaş aynı zamanda.Ranco her zaman her şey için bir haksız sebep buluyor ve bunu savunuyor.Bu yüzden üniversitenin Dekanının gözünde "kötü örnek arkadaş" olarak kalıyor.Ve bu 3 ahmak o dekandan neler neler çekiyor.Eh bunlarda az ahmak değiller.Hele Ranco gidip Dekanın kızına vurulunca olaylar bambaşka bir boyuta geçiyor.Kız ilkten Ranco'nun amacını anlamıyor ve baya sert davranıyor ama sonra aklından çıkmaz oluyor.O sahnelerde oldukça komikti ve müzikal tarzdaydı..Klasik aşık kızıydı resmen.Olaylar ne çok hızlı ne çok yavaş geçiyor.Tam tadında her şey oluşuyor ve olayın aslını öğreniyoruz.Yıllar sonra dekanın kızı Pia ve Farhan ile Raju'nun yolları kesişiyor.Amaçları Ranco'yu bulmak.Farhan ve Raju'nun Pia'yı aldıkları sahne görülmeye değer.Gerçekten ahmaklar,zekiler ve komikler.Filmin sonuna şaşırdım.Böyle bir şey olabileceğini düşünmemiştim.Ama sonradan çok anlamlı geldi.Ve sonu gerçekten mükemmeldi.Yine görülmeye değer bir sahne ile bitti.Biterken bile kahkaha atıyor insan.Bir ara filmi dondurup kahkahalarıma devam ettim zaten.İnsanın arada böyle filmler izleyip,kafa dağıtması lazım...


Filmde duygusal sahneler yok muydu ? Elbet vardı.Şoklar geçirip,ağzım açık ekrana baktığım zamanlar oldu.Müzikal sahnelerde vardı ve bunlar hiç itici ve sıkıcı gelmiyordu.Tam tersi bambaşka renk katmış filme.Zaten film sonrası o müzikleri buldum ve mp4ümde sık dinlenenler arasında.
Film her şeyiyle dört dörtlüktü.Aamir Khan'ın karakteri bu sefer çok farklıydı.Adam filmi çektiği zaman 44 yaşındaymış.Bu bilgiyi bilmesem taş çatlasa 25-30 falandır derim.Gerçekten adam hiç yaşını göstermiyor.Minyatür olduğundan olsa gerek.  Diğer oyuncular,kadro,ekip mükemmeldi.Hint yapımı filmlere bambaşka açıyla bakmamı sağladılar.Biraz araştırma yapınca böyle orijinal ve ilgi gören Hint yapımı filmlerin ülkemizde vizyona girmediğini öğrendim ve çok şaşırdım.Bence ülkemiz böyle filmlere daha çok yer vermeli.Nereye kadar Amerikan,İngiliz yapımı filmler ? ( Sakın yanlış anlamayın.Amerika delisiyim ama olaya farklı açılardan bakmak gerek.) Bence Ghajini ve 3 İdiots ülkemizde çıkan her tür yapımlı filmlerden daha güzel.Sinema dünyasında reklamın önemini bir kere daha anladım.Reklam olmadıkça filmlerin değeri görülmüyor.Umarım bundan sonra Hint yapımı filmleri sıkça izleriz.Çünkü artık her fırsatta böyle filmleri izleyeceğim.Bazen göz önünde olmayan,kenara atılmış,değersiz gibi gözüken filmleri izlemek gerek.Şahsen bu 2 film bana oldukça katkı sağladı.3 İdiots sadece bir komedi filmi de değil.Anlayana bir sürü öğüt,derste var.Oldukça etkileyici idi.


Son olarak eğer bana güveniyorsanız en en yakın zamanda 3 saatinizi ayırın ve filmi izleyin.Boşa zamanınız gitmeyecek emin ol.Garantisini veriyorum yine.  Şimdiden iyi izlemeler. :D

Not : Filmin Türkçe dublajı var mı bilmiyorum ama size önerim altyazılı izleyin.İlk Hint yapımı film izleyişiniz ise endişe etmeyin.ilkten tuhaf geliyor ama sonradan kulağınız alışıyor ve zaten ingilizce - hint karışımı bir dilleri var.Kesinlikle bu deneyimi yaşamınız gerekir. 


Filmden şarkılar : All izz well / Give me some sunshine / Zoobi Doobi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder