Pages

14 Mayıs 2013 Salı

Kitap Önerisi : Obsidiyen | Lux 1 - Jennifer L. Armentrout


Yeni bir bağımlayıcı karaktere aşık olmaya hazır olun ! Kendileri başlarda biraz öküz,ukala,egosu tavan yapmış bir Uzaylı olarak görülebilir.Ama sonra ağız sulandıran bir varlığa dönüşüyor.Ana karakterimiz Katy'ye hak vermemek imkansız.Daemon, öküzlük yapıyor ama yinede insanı kendine hayran bırakıyor.
 Dex yayınlarından çıkan bu muhteşem seriyi okumak benim için çok önemliydi.Çünkü tam sınav döneminde kafa dağıtmalık,hayal dünyama sığınmalık bir limandı.O yüzden bu serinin yeri bende ayrı.Ne kadar kitabı doya doya anlatsamda öyle uzaktan okumakla olmaz.Hemen kapıp okumanız lazım.Yoksa uzaylı,öküz Daemon Black'den mahrum kalırsınız.Özellikle bayan okuyucular...

Kitabın konusu başlarda basit gelmişti ve işin içinde Uzaylılar olunca "acaba..?" sorusu aklımda yankılandı.Fantastik edebiyatında vampirlere,meleklere,cadılara,büyücülere kendimi öyle kaptırmışım ki uzaylılar karşıma çıkınca bir duraksama oldu ama işin aslının öyle olmadığını öğrenince kitap anında bitiverdi.Hele ki o uzaylı yemyeşil gözlü,fena kaslı ve bilmiş Daemon olunca işler bambaşka boyuta geçiş yaptı.

Kitabın konusu ; Katy ve annesi Batı Virginia'ya,ufak tefek bir kasabaya yerleşirler.Katy,tam benlik biri.Kitapkurdu,ev kuşu,asosyal ve blog yazarı.İş böyle olunca annesi onun aktif olması için komşularla tanışmasını ve etrafı gezmesini ister.Kitapkurdu,evden dışarı çıkıp karşı komşusunun kapısını çaldığı an karşısına yarı çıplak,kaslı,çekici,ufuuu dedirten biri çıkınca feleği şaşar.Fakat Katy şunu bilmiyordu ki o büyüleyici kişi ağzını açtığı an tüm çekiciliğini kaybediyordu.Ki öyle de oldu. Kitabı okurken "Gerçekten mi ? Bu Daemon'ı nasıl seviyorlar anlamıyorum.Kaba,öküz herifin teki ! " diye kendi kendime söylenmişliğim var.Ve evet...sonradan söylediğim her şeyi tek tek geri yuttum.Ağzımı yumup,Daemonlı hayallere başvurdum.
Daemon'ın birde ikizi var.Dee,Daemon'ın tam tersine çok yardımsever bir kız.Ve Katy'nin en yakın arkadaşı olmayı başarıyor.Ama Daemon bu arkadaşlığı pek onaylamadığı için habire Katy'le uğraşıyor.Neden böyle davranıyor bu öküz derken olayların asıl gerçeğini öğreniyoruz.Eh bundan sonrasını anlatırsam size kocaman bir spoiler olur.Ama neler olmuyor ki...
O yüzden kitabı gerçekten okumanızı tavsiye ederim.Okuduğum diğer seriler yanında bu kitap bana biraz çerez gibi geldi ama ilerleyen kitaplarında olaylar bambaşka boyutlara taşınıyormuş.O anları bekliyorum.


Çevirisiyle,basımıyla,kapak fotoğrafıyla mükemmel bir kitap.Yazarın dilide çok akıcı.Sıkıldığım hiçbir bölüm olmadı.Normalde her zaman yeni serinin ilk kitabı zorlayıcı olur.Yeni karakterler,yeni olaylar,yeni terimler gibi unsurlar okumakta zorluk çekmeme sebep olurdu ama bu kitap su gibi akıcı geçti.Hatta bittiğinde "Hadi canım!Burda bitiyor olamaz.Devamı nerde bunun ? " diye paniğe kapılmıştum.Ama DEX arayı çok uzatmadan ikinci kitabı ONİKS'i yayınladı.
Son olarak ; eğer bir öküze aşık olmak istiyorsanız...Buyrun tam sizlik bir Daemon var.Serseri,bilmiş,esprili karakterlere de ayrı bir zaafım vardı.Daemon tam üstüne geldi.Okuyacaklar için şimdiden iyi okumalar.Pişman olmayacağınıza garanti verebilirim. :D

Not : Kitabın adının ne anlama geldiğini okurken öğreneceksiniz.Obsidiyen,gerçekten ilgi çekici. Ve yazar gerçekten araştırmacı.Çünkü Obsidiyen gerçek bir taş.

1 yorum:

  1. 3-4 sene önce kitabevlerine gittiğim zaman direk fantastik bölümüne koşardım hep. Lux serisine uzaylılar yüzden çok önyargılı bakardım ne uzaylısı falan diyip dalga geçerdim o yüzden hep karıştırır dururdum sayfaları o yüzden zaten biliyorum çoğu şeyi imkansız almam demiştim o zamanlar ama bir sene önce baktım hiçbir şey hatırlamıyorum seriye dair ve Jennifer'ın kitaplarına yumulunca başlamıştım seriye de şimdi bakınca cidden aşık oldum.

    YanıtlaSil