Pages

25 Haziran 2013 Salı

Kitap Yorumu : Melez Sözleşmeleri 1 - Melez



   Lise bittiğine göre ve en riskli sınavımı atlattığıma göre artık kitaplarıma yumulabilirim ! Okunacaklar listesi çok uzun ama yine  Yorumbazz 'ın yolladığı bir kitap olan ve benim uzun süredir çok merak ettiğim Melez Sözleşmeleri serinin ilk kitabı Melez'e başladım ve kitap bitti. Yazarın daha önce LUX serisini okuduğum için anlatım tarzını yadırgamadım. O yüzden kitap çok hızlı bitti. Ve "sonunda beni gerçek hayattan koparan nefis bir kitap" diyebildim. Kitaptaki karakterler,olaylar,maceralar ve sürprizler beni gerçekten hayattan soyutladı diyebilirim. 

Kitaba başlamadan önce bir çok yorum okudum. Çoğu yerlerde Vampir Akademisi'ne çok benzediğini ama daha sonradan kendi özüne döndüğü yazılıyordu. Ki haklılar. VA serisiyle çok benzerlikleri var. Yine de kitabı sevdim ve bayılarak okudum.
İlk Kitap Melez

4.Kitap Apollyon
Konusundan bahsetmek gerekirse ; Seride tıpkı VA serisinde olduğu gibi bir çok yeni terimler var. Tek farkı bu terimler mitolojiden geliyor. Yani kitapta mitolojik kavramlar ağır basıyor. Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyudur. Safkanlar ise iki Hematoi çocuğu olan ve tanrısal güçlere sahip olan bir ırk. Melezler ise safkanlar ile insanların birleşiminden doğan ve değersiz olan bir ırk. Melezlerin yaşamlarında iki seçenekleri var ;  ya eğitimli bir Avcı olup baş düşmanları,iblisleri avlayacaklar ya da Safkanların evlerinde kölelik yapacaklar. Durum bu kadar ciddi ve acımasız. Baş karakterlerimizden biri olan Alexandria ise bir Melez. Kendinden emin,güçlü ve hırsılı biri olan Alex kararını vermişti ; Avcı olup iblis avına çıkacaktı. 
Her kitapta bir yasak,imkansız olaylar olur.Bunda ise öyle bir yasak ilişki var ki... Safkanlar ve Melezler arasında ilişki kesinlikle yasak ! Yakalandıkları zaman Safkanlardan çok Melezler acısını çekiyor. Direk köle oluyorlar. Ama ne yazık ki bizim çılgın kızımız bir Safkan olan Aiden'e aşık olmuştur. Şimdiden heyecanı hissedebiliyor musunuz ?

İkinci Kitap Safkan
Kitapta bir çok karakter var. İlk kitap olduğu için hepsini arka arkaya tanıyoruz ama benim kafam resmen karışmıştı. Bazı yerleri tekrar tekrar okudum ve bir süre sonra isimler aklımda kaldı zaten. Ah bir de Apollyon var. Çok özel bir şey Apollyon olmak. Ve herkes Apollyon olamıyor. Seçilmiş kişiler 18.yaş gününde Apollyon olduklarını öğreniyorlar.Ve herkesten güçlü olabiliyorlar. Normalde Safkanlar dört elementi ( su,hava,ateş ve toprak ) kullanırken Apollyon beşinci ve yeni bir elementide kullanabiliyor. Serimizde Apollyon olan kişi Seth. O da ayrı bir çekici ve etkileyici bir karakter. Ve ilk kitap olmasına rağmen işler gerçekten çok fena karışıyor. Okurken şoklardan şoka girdim. 331 sayfacık kitapta neler olmuyor ki...

  

Üçüncü Kitap Tanrı
İkinci kitabı okumak için gerçekten sabırsızlanıyorum. Bu seriyi çok sevdim. Şanslı ben ilk 3 kitabı ülkemizde yayınlanmış durumda ve 4.kitap ise yolda ; Temmuz gibi çıkması bekleniyor. Yunan Mitolojisi seven, aksiyon,macera ve yeni bir hayal dünyası ile tanışmak isteyenleri şiddetle bu seriyi öneriyorum.

Her seride mutlaka bir tutulduğum karakter olur. İşte favorim bu dediğim karakter henüz bu seride belirlenmedi. Safkan Aiden mı yoksa Apollyon Seth mi insan karar veremiyor. İkisinin kişiliğide etkileyici. Sanırım ilerde Alex'de bu çelişkinin içinde kalacak.

Son olarak ; baş kız karakterimiz olan Alex'i gerçekten çok sevdim. Bazen çok bilmiş oluyor ama hırsını, gücünü, düşüncelerini sevdim. Henüz eğitim görüyor olmasına rağmen 3 iblis öldürdü. Avcı olunca kim bilir kaç tane katleder... ( İblisler, bizimkilerin baş düşmanı. İblisler, Safkanları kendi ırkına dönüştürebiliyor. Melezleri ise dönüştüremiyorlar diye biliyorlardı. Ama bazı sürprizler ortaya çıktı.)

 Alıntı ;

....Havluyu sıktım. "Bir daha bu kadar salakça bir şey söylersen seni uykunda boğarım."
Altın kaşları kalktı. "Küçük Alex, birlikte yatmamızı mı teklif ediyorsun?"
O sonuca nasıl vardığına hayret etmiştim. Havluyu indirdim. "Ne? Hayır !"
"Yatakta yanımda yatmadıkça beni nasıl boğabilirsin ki ?" Pis pis güldü. "Bir düşün bakalım."
"Öff,kapa şu çeneni."

| Apollyon ve Alex arasında geçen eğlenceli bir konuşma.|

Sevgiler,öpücükler ; Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder