Pages

20 Temmuz 2013 Cumartesi

Dizi Önerisi : Fringe



   


Bir dünya düşünün. Doğaüstü, olağan dışı olaylar yaşanıyor. Bu esrarengiz olayları çözmek üzere FBI'da özel bir ekip oluşturuluyor. FBI denince yüzünüzü buruşturup "artist,havalı,kendini bi şey sanan adamlar" olarak hayal etmeyin. Bu ekip diğerleri gibi kesinlikle değil.


FBI'nın bir araştırma kolu olan Kamu Güvenlik Teşkilatı (Department of Homeland Security) denetimi ile Fringe takımı oluşturuluyor. Fringe takımı, dünya üzerinde gerçekleşen korkunç ve nedenleri açıklanamaz olayları alışılmamış bilimsel yöntemlerle araştırıyor ve soruşturuyor. Bu bilimsel bilgiler kesinlikle sıkıcı değildi. Şahsen ben tarih ve bilimle çok ilgili biri değilimdir. Ama bu dizi sayesinde bilime olan merakım arttı ve ilgilenmeye bile başlamıştım.
Fringe'ın özel ajanı Olivia Dunham, ilk bölümde karşımıza çıkıyor. Yine olağan dışı bir olayı araştırırken sevgilisini kaybediyor. Onu kurtarmak için çılgın bilim adamı Walter Bishop'ı yattığı hastaneden özel bir izinle yanına alıyor. Tabii beraberinde kendi halinde yaşayan, huysuz oğlu Peter Bishop'da geliyor. Bu süper 3'lü ekip bir araştırma üniversitesinde kendilerine ait bir mekan oluşturuyorlar. Dünyada gerçekleşen ve nedeni bilinemeyen olaylar (örn : yeni doğan bebeğin çok hızlı bir şekilde büyümesi ve ölmesi) araştırılmaya başlanıyor. İlk sezon hep böyle esrarengiz olaylarla devam ediyor. Ama sonra... öyle şeyler oluyor ki gerçekten diziye kapılıyorsunuz. Ben izlerken tüm tırnaklarımı yiyip, heyecanla izliyordum. Aslında tüm tuhaf olayların bir nedeni ve bir başlangıcı var. Bunu öğreniyoruz ve şoka giriyoruz ! Pararlel Evren dedikleri, bizim ikizlerimizin olduğu düşünülen kişilerin yaşadığı bir yer varolduğu öğreniliyor. İşte o zaman işler fena halde karışıyor. Gerçekten heyecan vericiydi. Krize girdiğim bölümler bile vardı. Bir ara sinirden diziyi bile bırakmayı düşündüm. :D Sanki benim sorunummuş gibi izlerken çıldırdım.


Dizideki efsane karakterlere gelirsek...Fringe'deki tüm karakterler ailemden biri oldu resmen. İzlerken hepsini severek izliyordum. Dizi bitince mahvoldum ama hala onları bırakmış değilim. Karakterleri canlandıran oyuncular gerçek hayatta çok sempatiklermiş onu da anladım.


Olivia Dunham ; Dizimizin baş ajan karakteri. Fringe grubunda baya emekleri var. Konuşmasına, hareketlerine, düşüncelerine hayran kaldığım biri. Normalde güçlü kadın karakterleri hep kendini bilmiş biri olarak görürüm ama Olivia kesinlikle doğal ve içten. O olmasaydı dizi bir hiç. Ayrıca ses tonuna hayran kaldığım karakterlerden biri. :D


Peter Bishop ; Kendileri yerinde duramayan, yasadışı işler yapan ve huysuz biri. Fakat daha sonra kendini Fringe grubunda danışman olarak bulur. Çünkü çok zeki biri. Olayları hemen kavrayıp, bilinmeyenleri çözme gibi bir yeteneği var. Babası sayesinde bilimsel konusunda da uzman olma yolunda. Hafif serseri tipli biri ama işler ciddileşince bambaşka bir Peter Bishop görüyoruz. Ve evet, onunda ses tonuna hayran kaldım. Fiziksel görünüm olarak ise... eh diyecek söz yok. Otur saatlerce adamı izle. O derece. :D





Walter Bishop ; Her zaman böyle çılgın ve ton ton bir dedem olsun istemişimdir. Walter sağolsun diziyi izlerken beni baya güldürdü ve ağlattı. Adam yaşına göre gerçekten çılgın. Ve çok değişik alışkanlıkları var. Bazen çocuk gibi davranıyor ama oğlu Peter gibi işler ciddileşince bambaşka bir Walter görebiliyoruz. Çılgın bilim adamımız üstün zekası ile Fringe'ın tuhaf olaylarını bilimsel yollarla çözüyor.



Astrid Farnsworth : Fringe grubunun asistanı. Özellikle Walter'ın asistanı denilebilir. Kızcağız 7/24 çılgın bilim adamıyla beraber. Ama onun sayesinde baya deneyim kazandı ve bir çok şey öğrendi diyebiliriz. Yine de Walter'la uğraşmak zor ama o, onun üstesinden geldi. Walter, Astrid'e çok nadiren ismiyle seslenir. Her defasında bambaşka -A harfiyle başlayan isimle çağırmıştır. :D




Lincoln Lee ; FBI ajanlarından biri. Kesinlikle çok eğlenceli biriydi. Onu izlerken aptal aptal sırıtırdım. :D Sonra tabii olaylar değişti. Ajan Lee sayesinde senaristlere ilk defa sövmüştüm. Acımasız senaristler !!!




J.J. Abrams'ın yine yapımcılığını üstlendiği (Lost'un da yapımcısıydı) bilim kurgu ve macera dolu bir dizi olan Fringe, beni çok etkileyen diziler arasında. Zaten Lost'u bitirip, boşluğa düştüğüm sırada araştırıp bulmuştum. J.J. Abrams'ın hayal dünyasına o kadar aşık olmuştum ki Fringe'in konusuna bakmadan direk izlemeye başladım. İlk bölümden beni kendine bağladı. Şanslı ben, dizinin 4 sezonu yayınlanmıştı. Ve işte o an hayattan koptum diyebilirim. Gece gündüz Fringe izlemeye başladım. Bazen sırf diziyi izlemek için okula gitmediğim zamanları bile hatırlıyorum. Yatıp kalkıp Fringe'le yaşıyordum. Ve evet sonra sezonlar bir ayda bitince duvara tosladım. 5. ve final sezonu beklerken ne karın ağrıları çektim. Her hafta yeni bölümleri beklemek hele en büyük işkenceydi. Kesinlikle biten dizileri izleme taraftarıyım. Çünkü yabancı dizileri arka arkaya izleyince daha çok zevk alıyorum ve anlıyorum. Her hafta yeni bölüm beklerken arada unuttuğum şeyler oluyor. Her neyse... Ve final bölümü izledikten sonra "alın beni vurun" dedim. Bağlandığım ve mükemmel dediğim bir dizi daha bitmişti. (Tabii sonra kendimi avutacak başka bir J.J. Abrams dizisi buldum; Once Upon A Time)

Elimde olsa hafızamın belli yerlerini silip bazı kitapları tekrar büyük bir heyecanla zevkle okurdum, dizileri ve filmleri de aynı duygularla izlerdim. Ne yazık ki böyle bir şey yok. O eski anları hatırlayıp "vay be" demekle yetiniyorum...

Fringe'ı zamanınız ve değerlendirmek istediğiniz bir tatiliniz varsa kesinlikle izleyin derim. Şahsen ben pişman olmayacağınızı söylüyorum. Bilim kurgu, macera ve aksiyon dolu ve olmazsa olmaz aşkta var elbette. Yabancı dizi izleme hastalığım vardır ama her önüme geleni de izlemem. Şuana kadar izlediklerimden de hiç pişman olmadım ve çevremdekilerde büyük bir zevkle izlemiştir. O yüzden "izlenecekler" arasına Fringe'ı ekleyin, izleyin derim. Walter Bishop aşığı bile olabilirsiniz ! :D

Sevgiler,öpücükler ; Jane




Not : Dizilerin en sevdiğim yönlerinden biri de bazı bölümlerinde çalınan ve bağımlılık yaratan şarkıları. Fringe'de milyon şarkı çalmıştır ama sürekli sıkılmadan tek dinlediğim bir şarkı var.Video'dan dinleyebilirsiniz. Ve her sezon bitiminde o sezonun kamera arkasını izlemenizi tavsiye ederim. Çok eğlenceli oluyor. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder