Pages

9 Eylül 2013 Pazartesi

Film Önerisi : Iron Man Serisi


   Kafamı yine duvarlara sürtmek istiyorum, bu mükemmel film serisini geç keşfettiğim için. Hep aynı hatayı yapıyorum zaten. Gündemde çok konuşulan bir filmi görmezden gelip, sonra ne zaman bittiğini öğreniyorum o zaman oturup arka arkaya izleyip "ben bunu nasılll kaçırmışım sinemada !!??" diye isyanlara bağlıyorum. Iron Man'le de durum aynen böyle. Hayır, filmin tüm repliklerini, giflerini orada burada görüp, "vay be, işte bu çok iyiydi" diyorum sonrada film vizyondan kalkınca ve devam filminin çekilmeyeceğini öğrendiğim zaman izlemiş oluyorum. Her neyse, pişmanlıklarımı bir kenara bırakıp, filmi anlatmak istiyorum. :D 

Pekala, süper kahramanlardan Batman'e aşık olabilirim... (Hatta blog'da ilk süper kahraman film serisi olarak Batman'ı yazmayı düşünüyordum.) Iron Man'de yedek süper kahramanım olabilir... Superman'in lafını hiç etmiyorum bile. Şimdiki gözdem Iron Man - Tony Stark !
Eh, çok geç oldu onu tanıyalı ama olsun. Artık canım sıkıldıkça tekrar tekrar açıp, izleyebileceğim bir filmim daha oldu ! 
Tony Stark,  milyoner ve mucit bir karizmalı adamdır. Biraz çapkın, orta derece de serseri, ve oldukça esprili biri. Eh biraz da umursamaz biri. Çünkü düşmanlarına açık adresini bile verebiliyor. İşler ciddi olsa bile onu espri yaparken görebilirsiniz. Iron Man serisinde üç kere karşımıza çıkıyor. (Keşke daha fazla olsaaa) Üç filmde de düşmanlar, aksiyon, macera, komedi ve Tony Stark'ı görmemiz mümkün. :D Şaka bir yana, şimdi ciddi olup bu üç filmin kısaca konularından bahsedip, neden mükemmel ve eğlenceli olduklarını, özellikle son filmin neden milyon defa izleseniz de bıkmayacağınız bir türde olduğunu falan açıklayacağım.


Iron Man - Tony, babasından miras kalan 'Stark Endüstrileri' adlı şirketin başına geçer ve silah üretimine başlar. Ki kendisi zaten teknolojiyle çok içli dışlı biridir. Evinin bir bölümünde teknoloji çılgınlığıyla karşılaşmanız mümkün. Silah üretimi yüzünden başı belaya girer ve Afganistan'da bir terör örgütü Tony'e suikast düzenler. Bu suikasti düzenleyenler arasında iş ortağı olan Obadiah Stane'de işin içindedir. Suikast sırasında Tony'in vücuduna bir çok şarapnel parçaları girmiştir. Özellikle kalbi büyük bir hasar görmüştür. Tony'nin ölmemesi için Yinsen adındaki bir cerrah, onun göğsüne bir tür mıknatıs yerleştirir ve hayatını kurtarır. Tony, kendine geldiğinde doktorla beraber oradan kaçabilmek için bir zırh hazırlar. Bu zırhı kendisi teknoloji sayesinde yönetebiliyordur. Oradan kaçmayı başarır fakat yaptığı ilk zırh çok ilkeldir. Yardımcıları sayesinde evine tekrardan döner. Sonrasında olaylar hızlanır zaten. Eve geri dönünce daha çok modern bir zırh yapar. Her şeyiyle kendisi ilgilenir ve mükemmel bir sonuç ortaya çıkar. Iron Man'le tanışma zamanı ! Mükemmel zırhı sayesinde o artık bir kahramandır. :D İlk film, çekildiği yıldaki teknolojiye rağmen çok güzel yapılmış. Zaten Tony Stark'ın mimikleri, replikleri sayesinde film sıkıcı değildi. Aksiyon sahneleri de fena değildi. Ve evet, ikinci filme geçmek için sabırsızlanacaksınız. 



Iron Man 2 - İlk filmin sonunda çılgın Tony, Iron Man olduğunu söyler ve düşmanlar alarma geçer. Evet, resmen kendini ipi çekilmiş bombaya atan bir adam bu. :D Bu filmde ise gerçekten ama gerçekten zorlayıcı bir düşmanı vardı. Düşmanlar yetmiyormuş gibi devletten baskı görür. Teknolojisini orduyla paylaşmasını ısrar eden hükümet karşısında olumsuz cevap verir çünkü bilginin yanlış ellere geçmesinden korkutuğu için Iron Man zırhının sırrını açıklamak istemez. Her neyse, Ivan Vanko adındaki Rus düşmanı zaten her şeyi solda sıfır bırakıyor. Yıllar öncesinde Tony'nin babasının yanında çalışan bir adamın oğlu olan Ivan, televiyonda Iron Man'i görünce yerini belirler ve işe koyulur. Kendisi de müthiş bir zırh hazırlar ve bizimkinin başına büyük bir bela olur. Gerçekten çok zorlayıcı bir düşmandı. Tony tek başına olsa bu işin altından kalkar mıydı, bilemiyorum. Arkadaşı Rhodey'de bir zırh sahibi olarak sırt sırta savaşırlar vee mutlu son. Ama bu filmdeki en şaşırtıcı ve mükemmel sürpriz ise Scarlett Johansson'du. Bu kadına hayranımdır. Zaten filme çok ayrı bir renk katmış. Tamam, Tony'nin sadık yardımcı -hatta sevgilisi- Pepper'ı da seviyorum ama Scarlett süperdi ! Aksiyon sahneleri bu filmde çok daha iyiydi. Tony'nin esprileri yine havada uçuştu. Gayet güzel bir filmdi.


Iron Man 3 - Sinemada olduğu zamanlar ilgilenmeyip, vizyondan kalktığı zaman seriye merakımın artması... Pişmanlığımı bir kenara bırakıp, favorim olan filmimi doyasıya anlatmak istiyorum. Bu sefer ki konumuz ise ; Filmin başında Tony, yıllar önce bir yeni yıl partisinde karşılaştığı sakat bilim insanı Killian'ı hatırlar. O partide, Killian ona bir teklifte bulunur ama bizimki onu alaycı bir şekilde reddeder. Ve bilin bakalım yıllar sonra karşısına süper güçlü düşman olarak kim çıkar ? Killian !  

"Masum bir şeye başlarsın. Heyecan verici bir şeye. Ardından hatalar ve verdiğin ödünler gelir. Kendi iblislerimizi kendimiz yaratırız."

Şimdiki zamanda ise Tony bir yandan Pepper ile ilişkisini dengede tutmaya çalışırken diğer yandan hobisi olan zırhlara aynen devam eder. Birden fazla zırh yapar ve zırhları giymeden de onları kontrol edebileceği şekilde ayarlar. (Kesinlikle mükemmel bir şey.)  Bir gün terörist Mandarin tarafından New York bombalı bir saldırıya uğrar ve Tony'nin yakın adamlarından biri olan Happy Hogan feci bir şekilde yaralanır. Tony'de bu durum karşısında basın yoluyla Mandarin'i tehdit eder.  Hatta resmen açık adresini verir. Ve yine bilin bakalım bir gün sonra kimin evi helikopter saldırısına uğrar ? Tony, saldırı karşısında Pepper'ı korur. Ardından kendini Tennessee'de bulur. Orada tanıştığı 10 yaşında olan ve yaşından olgun davranan Harley ile bir takım olur. Elbette düşmanları onu orada da bulur. Bir süre sonra işler gerçekten çığrından çıkar. Pepper, Killian tarafından kaçırılır. Killian'ın özel olarak hazırladığı "ateşli" insanlar ise Tony'nin başını belaya sokar. Ateşli diyerek dalga geçmiyorum. Bu insanlar gerçekten ateş püskürtebiliyor ya da dokundukları yerleri yakabiliyorlar. Tony yine arkadaşı Rhodey ile düşmanlara karşı savaşır. Ne savaş ama ! Resmen ağzım açık izledim. Teknolojiyi son noktasına kadar kullanmış adamlar. Aksiyon sahnelerine bayıldım ! Müthişti. Zaten filmde beni bu kadar etkileyen şeylerde bunlardı. Aksiyon dur durak bilmedi. Tony ve Rhodey mükemmel bir iş çıkardılar. Son dakika da Pepper'da beni baya şaşırttı. Tony'le aralarındaki bağı çok sevdim. :D Filmin sonu elbette mutlu son. Hatta Tony'i son kez görürken üzüldüm bile. Keşke devam etse falan diyeceğim ama seriyi mahvetmelerini de istemiyorum. En azından içim rahat, çoook memnun kalarak seriyi bitirdim. :D Bu filmi milyon kere, sıkılmadan izler miyim ? Kocaman bir evet ! Gerek aksiyon sahneleri gerek Tony'nin şebeklikleri... gerekse Tony'nin evindeki süperötesi teknoloji. Açıkçası o yaşamını çok kıskandım. Bende bir tane istiyorum. :D  Bayıldım bu seriye.

Tony Stark, seninle tanışmak büyük bir zevkti. Bana aksiyonu dolu dolu yaşattığın için teşekkürler. Iron Man'i özleyeceğim. "Yenilmezler" de görüşmek üzere !

Sevgiler,öpücükler ; Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder