Pages

2 Kasım 2013 Cumartesi

Albüm Önerisi : AVRIL LAVIGNE | Avril Lavigne


Bir insan, delicesine iki yıl bir albümü bekler mi ? Jane, bekler. Özellikle bu kişi ; dinlemekten hiç bıkmadığı ve müzik tarzını bulmasında yardımcı olan Avril Lavigne ise sonsuza kadar o albümü bekler. Tabii bir sabır küpü olarak...
Çoğu kişi gibi bende Avril'ı Girlfriend şarkısıyla tanıdım. :D Üstünden 7 sene geçmesine rağmen hala o şarkıyı deli gibi dinlerim. İlk dinlediğim zamanlar daha müzik ve türleri neymiş pek takmıyordum. Ama Avril'ı dinleyip, tanıdıktan sonra aslında ruhumun bir Pop-Rock delisi olduğunu farketmiştim.
Avril'ın her tarzı -kıyafet,müzik...- bana cuk diye uyuyor. Kuru kafa aşkımda Avril'dan gelme. Onu öyle böyle değil, çok seviyorum. İstanbul'da bir kere konser verdiğini -2004 yılında- öğrendiğimde çıldırmıştım. Her sene turneye çıktığında bir sürü mail atıyorum her yere. Yeter ki gelsin diye. Bu yeni albümle beraber 5 albümünü artık ezbere bilmekten çok adımdan daha iyi biliyorum bile diyebilirim. Ki hala sıkılmadan da dinliyorum. Bu yeni albümü çok uzun zamandır bekliyorum. Ve albüm 2 hafta öncesinden internete sızdırılınca, vicdanımın dürtülerini görmezden gelip, albüme gömüldüm ! Albümü sızdıran kişiyi görsem alnından öpücem o derece sevindim. Ki zaten albüm buraya geldiği an kapmayı planlıyorum. Çünkü 2013'ün en en en iyi albümü olmuş !
Belki Avril'ı ve müzik tarzını çok sevdiğim için ya da albümü cidden uzun zamandır beklediğim için falan bu albüm gözümde "en iyisi" olabilir. Herkesin zevki farklı ve başkadır. Ama ben yinede, bu albüme olan aşkımı blog'da paylaşmasaydım, olmazdı. :D Ki albüme doyamadım zaten ! 13 şarkıdan oluşan ve satışa çıkmadan öncede 4 şarkısı yayınlanan bu albüm, bana yetmedi. Bonus şarkılarda isterim, Lavigne !
Yıllardır görünümünden hiç ödün vermeyen, artık vampir lakabını üstlenen Avril, bu albümde kendini anlatmış. Zaten adından da anlayacağınız gibi bize Avril Lavigne'yi anlatan şarkılar yazmış. Şarkı yazarlarının içinde eşi Chad Kroeger'da yer alıyor. Chad'le, çok önceden beri tanışıyorlar ama bu albümde çalışmak için bir araya geldiklerinde beraber olmuşlar. Stüdyo'da şarkı yazarlarken bambaşka hislere tanık olup, evlenmişler. Ki ben bu haberi ilk okuduğumda çok etkilenmiştim. Stüdyo'da aşk bambaşka olsa gerek. :D 
Albümden bahsetmek gerekirse... Kesinlikle tam bir Avril Lavigne albümü olmuş. Avril'ın belli bir tarzı var. Dinler dinlemez hemen "Evet, bu kesinlikle Avril'ın şarkısı." diyebiliyorsunuz. Belki de ben onu çok dinlediğim için artık minnacık bir ritimden bile onun olduğunu farkedebiliyorum. Ama bu albümde değişik tarzlarda yok değil. Tek tek şarkılardan bahsetme zaman ! 

Rock n Roll : Avril'den böyle bir şarkı kesinlikle bekliyordum. :D Eh, bir de ikinci single olması beni çılgına çevirmişti çünkü klibini milyon kere izlemişimdir. Elektro gitar bölümüne tapıyorum ! Klasik bir Avril şarkısı diyebilirim. Açın, son ses dinleyin ve hayatın ne kadar kısa olduğunu hatırlayıp, geçmişi ve geleceği unutup, yaşadığınız an'a odaklanın ve tadını çıkarın.
Here's to Never Growing Up : Hem eğlenceli hemde bir o kadar anlamlı şarkı. Zaten adından belli. Avril nasıl böyle şarkılar yazıyor bilmiyorum ama feci yetenekli. İlk single'ydı ve çok doğru bir seçim yapmış. Dinler dinlemez şarkıya aşık olmuştum. Ve dinlemeden önce mutlaka sözlerine bakın. :D Ve evet, yine klasik bir Lavigne şarkısı...

17 : Albüm sızdırılmadan önce yayınlanan bir şarkıydı. Dinler dinlemez "Oh be Avril" demiştim. Yani bu şarkısı da tipik bir Lavigne şarkısı. Mutluysanız, 17'lik gibi hissetmek için açıp dinleyin derim. 
Bitchin' Summer : Ah, bu şarkıya fena bağlandım. Habire dinliyorum. Ki zaten albüm sürekli, replay tuşuna takılmış gibi Mp4'de çalıyor. Akustik Pop-Rock gibi olmuş. O yüzden baya hoşuma gitti.
Let Me Go (ft. Chad Kroeger) : Bu şarkı için ne desem bilemedim. Mükemmel olmuş, onu bir söyleyeyim. Chad'le beraber yazıp, söylemişler. Süperötesi olmuş o yüzden. Şarkısı kadar klibine de bitiyorum. Albümün, şahdamarı olmuş bu şarkı ya. :D Piyano eşliğindeki her şarkıya takıntılığım olduğu için bu şarkı göz bebeğim oldu.

Give You Want You Like : Tamam, bu albümü cidden çok seviyorum. Her şarkısına ayrı ayrı bayılıyorum. Tek fark ; bu şarkı favorim. İlk dinlediğimde şöyle bir durdum. Şarkı bitene kadar hareketsiz dinledim. Sonra habire geri sar geri sar diye diye bu şarkıyla baya içli dışlı oldum. Sırf bu şarkı için bile albüm alınır. Tam benim tarzım ve istediğim türde bir şarkı. Teşekkürler Avril !
Bad Girl (ft. Marilyn Manson) : Tanrım ! Bu kız beni öldürecek. Bu kadar mükemmel ve hareketli şarkılar yapmasın !!! Albümün en eğlenceli şarkılarından biri diyebilirim. Dinlerken yerimde duramıyorum. Yolda giderken falan dinlerken resmen aptal aptal sırıtıyorum. Tapıyorum bu şarkıya. Bu tarzda bol bol şarkı istiyorum, lütfen... 

Hello Kitty : Şarkının başında Japonca bir kaç kelime söylüyor ve rap tarzı bir kaç yerde var. Çok değişik ve eğlenceli bir şarkı olmuş. Bu şarkıyı yazarken ve kaydederken Avril'ı izlemek isterdim. :D Melodiye ve ritimlere zaten bayıldım.
You Ain't Seen Nothin' Yet : 17 şarkısı ile aynı türde bir şarkı. Single olur mu bilmiyorum ama ben şimdiden milyon defa dinlemişimdir. Bu tür şarkılarına bayılıyorum. Daha da fazla istiyorum !
Slippin' on Sunshine : Yolda yürürken falan bu şarkıyı dinlemeyi çok seviyorum. Böyle içim kıpır kıpır oluyor. Bana çok iyi gelen şarkılardan biri. Nakaratını söylemeyi de çok seviyorum. :D Dinleyin canlarım benim.

Hello Heartache :  Give You Want You Like'dan sonra dinlemeyi çok ama çok sevdiğim şarkılardan biri. Neden bilmiyorum ama bu iki şarkı beni çok etkiledi ve çok farklı anlamlar kazandılar bende. O yüzden bol bol dinliyorum ve sıkılmıyorum. (Sıkılmayayım da.)
Falling Fast :  Uyurken dinlenecekler arasında yerini aldı bu şarkı. Bana eski Avril'ı hatırlattı. İlk albümünde buna benzer bir kaç şarkısı var. O yüzden bu şarkı bana nasıl iyi geldi anlatamam. Sen hep böyle şarkılar yaz Avril !
Hush Hush : Öncelikle bu şarkının adı bana direk Düşmüş Melekler kitap serisindeki Patch'i hatırlattı. O yüzden zaten direk şarkıya ısındım. Ki zaten şarkı cidden çok güzel. Benim gibi anlamlı slow şarkı sevenler bu parçaya balıklama atlayabilirler. Piyano eşliğinde bir de... Eh, bu şarkıya tapmamam için bir neden yok.

Albümü bir haftadır dinliyorum ama hala doyamadım. Sanki bulunmaz Hint kumaşı bulmuş gibiyim. Bu albüm bana çok iyi geldi. Gözümde 2013'ün en iyisi o yüzden. Ben bol bol Avril Lavigne'yi dinlerken sizlerde şarkılara göz atın ve tarzınız olan şarkılara bağlanın. Umarım bu yazım bir işe yaramıştır.

Tüm Little Black Star'lara ve J.W. ziyaretçilerine ;

Sevgiler, öpücükler ; Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder