Pages

9 Mayıs 2014 Cuma

Kitap Yorumu: Ateşböceğinin Şarkısı - Kristin Hannah


Bazen bir kişi hayata tutunmanızı, ayakta durmanızı sağlardı. Ve o yardım elini kaybettiğinizde, eskiden ne kadar güçlü olursanız olun, yere ne kadar sağlam basmak isterseniz isteyin düşüp kendinizi yerde bulabilirsiniz.

Mayıs ayından herkese merhabalar ! Benim hiç sevmediğim yaz ayına adım atar olduk. Bu dönemde genellikle kitap okuyamama sorunum olur. Sıcaklar beni bunaltır falan ama hava bu aralar hiç mayıstaymışız gibi değil. Ben de fırsat bu fırsat dedim, uzun zamandır okumadığım yazarıma geri dönüş yaptım. Kristin Hannah'ı duymayan kaldı mı ? 

Hannah'ın ilk kitabını lise 3'te okumuştum. Daha sonra Ateşböceği Yolu kitabını çok yakın bir arkadaşımla ortaklaşa okumuştuk. :D İlginç bir deneyimdi. Zaten kitap bittikten sonra Kristin Hannah delisi olmuştuk. Ateşböceği Yolu'ndan sonra yazarın diğer kitaplarını da okudum ama bu kitabı çok farklı. En favorilerimden biri. Hala kitaplığımdan sık sık alıp, bazı bölümleri tekrar tekrar okurum. Geçen günlerde de kitaptan bir bölüm okudum. Sonra "Artık Ateşböceğinin Şarkısı'nı okumalıyım." diyerek ikinci kitaba başladım.

En yakın arkadaşlar birbirinin aynası gibidir.


Kate&Tully'i okumayalı uzun zaman oldu ama kitabı elime alır almaz o tanıdık duyguyu hissettim. Bu ikiliyi aşırı derecede seviyorum. Çoğu zaman kendime örnek alıyorum. Onlar gibi bir dostluk yaşamadım ama onların dostlukları beni öyle etkiliyor ki... İlk kitabın sonunda salya sümük ağlamıştım. Bunda ağlamadım. Çünkü artık Kristin Hannah duygusuz biri yaptı beni. Şah damarımdan vurmaya çalıştı ama direndim. Kate'siz bir Tully okumak cidden çok zordu. Onları beraber görmeye alışmışım.

Hal böyle olunca kitabı okurken ilkten biraz yadırgadım. Kafam da karıştı. Çünkü yazar çok değişik anlatmış. Şöyle izah edeyim: Kate'in ölümünden sonra herkes param parça olmuştur. Eşi Johnny ne yapacağını bilemez durumdadır. Kızı Marah'ın hırçınlığı giderek artmaktadır. Anne ve babası ruh gibidir. En yakın arkadaşı Tully ise ilkten ayakta durmaya çalışır. Çabalar. Ama sonrasında ipler kopar. Yazar, olayları Tully'nin, Marah'ın, Johnny'nin ve Tully'nin annesi Dorothy'nin gözünden anlatmış. Şimdi Tully'nin annesinin ne işi var diyebilirsiniz. Bir önceki kitapta Tully'nin berbat ve annesiz bir hayatını okumuştuk. Bu kitapta her şey açığa çıkıyor. Dorothy'nin neden terk ettiğini, berbat bir hayat yaşadığını ve kızıyla neden iletişim kurmadığını öğreneceksiniz. Yazar cidden döktürmüş. Dorothy'e hak vermeden duramadım.

Bazen söylenmiş sözler unutulmaz; özellikle de öfkeyle söylenenler.

Bir de şöyle bir şey var. Kate'in ölümünden 4 yıl geçmiştir. Bu zaman zarfında çok şey olmuştur. Yazar çoğu zaman eskilere geri dönüp, Tully, Marah, Dorothy ve Johnny'nin anılarını anlatmış. Gerçekten çok etkileyici. Marah'ın hikayesi şaşırtıcıydı. Çok bir genç yaşta annesini kaybedince artık yolunu bulamaz ve çirkin bir yaşama adım atar. O pisliğin içinden çıkması uzun bir zamanını aldı.
Tully ise artık şöhretini ve meslek hayatını kaybetmiştir. Geri eski hayatına geri dönemez. Ne yapacağını da bilemez. Bunun sonucunda bir kaza geçirir. Ağır ve büyük bir kaza. Bu kaza sonucunda Kate'in tüm sevdikleri bir araya gelir. Bir yandan Tully'le ilgilenirler diğer yandan hatalarından dersler çıkarmaya başlarlar.

Bazen eğer şanslıysan bir çift göze bakıp bütün geleceğini görebiliyorsun.

Çok etkileyici bir kitaptı. Şuana kadar hayatımda sevdiğim birini kaybetmedim. Ama bu kitapta, kaybetmenin ne demek olduğunu anladım. Her şey size bağlı. Hayattan kopup, uyuşturucuya, kirli işlere bulaşıp, yolunuzu da bulamayabilirsiniz... Bu kaybın acısından güç alıp hedefler belirleyip, bu hedefleri gerçekleştirmek için de çabalayabilirsiniz. 

Ateşböceğinin Şarkısı'nda gerçek hayatta karşılaşabileceğimiz bir dramı okuyup, hayatınızda gerçekleştirebileceğiniz bazı önemli şeyler bulabilirsiniz. Biraz cesaretli olun, bolca sevgiye sahip olun ve sonsuz inançla dolu olun. Gerisi kendiliğinden geliyor.

Son olarak, yazarın araya Kate'den anılar koyması da çok hoş olmuş. Çünkü bu unutulmaz Kate&Tully dostluğunda kendimi Kate'de görmüştüm. Aralarından ayrılan Kate olabilir ama onları hala bir arada tutan yine Kate oldu.

İnsanın çok yakın bir arkadaşının olması işte böyle bir şeydi. Sizi tanır, içinizi dışınızı bilir. Daha kötüsü de hayatınızı onun gözünden görmeye başlamanızdır.

Kristin Hannah hiç okumamış olanlar için ilk önerim Ateşböceği Yolu ve devam kitabı Ateşböceğinin Şarkısı.

Şimdilik bu kadar. Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

1 yorum:

  1. Tully ve Johnny arasında bir şey oluyor mu peki?

    YanıtlaSil