Pages

20 Ekim 2014 Pazartesi

Marvel Filmlerine Hazırlanın: Evrim Geçiriyoruz!


Selam Millet!

Bayadır blog'a giremiyordum. Daha doğrusu internete giremiyordum. İnsan yeni bir ortama girince bazı alışkanlıklarını yapmakta zorluk çekebiliyormuş. Mesela kitap okuyamıyorum. :D Ve şuan elimde Percy Jackson'ın ilk kitabı var. Nedense bir türlü adam akıllı oturup, okuyamadım. Ben de o yüzden kendimi filmlere verdim. Hem de öyle böyle değil. En yakınım dediğim arkadaşımla aynı evde kalıyoruz ve çoğu zevklerimiz aynı olduğu için oturduk, tüm hafta film izledik. Marvel filmlerini! Bazılarını tekrar izledik. Ve cidden çok iyi geldi. Marvel dünyası öyle etkileyici ki... Bunu blog'da paylaşmasaydım olmazdı. O yüzden ilk fırsatta yazmaya karar verdim.

Marvel filmlerini duymayan var mı bilmiyorum ama mutlaka karşılaşmışsınızdır. Hem çizgi filmleri hem çizgi romanları hem de artık eski-yeni versiyonlarıyla beraber filmleri var. Açıkçası küçükken çizgi filmlerini hiç izlemedim. İlgimi çekmiyorlardı. Ama filmleri cidden sizi çekiyor. Kurguları müthiş, beyaz perdeye yansıtma biçimleri şahane. Tamam, çoğu sahneleri yeşil perdeden oluşuyor. Bu size yapaymış hissi verebilir ama inanın bana filmleri izlerken bunun hiç farkında olmuyorsunuz. Taa ki kamera arkası sahnelerini keşfedene kadar. Benim gibi sakın kamera arkalarına bakmayın. Çok fena hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. :D En sevdiğiniz karakteri yeşil ve siyah noktalarla çevrili görmek istemeyebilirsiniz.

Şimdi gelelim filmlere... Marvel'in çok sayıda yapıtı var. Ve bir o kadar kahramanı... Hepsinden bahsetmeyeceğim ama göz önünde olan, gündemde filmleri olan kahramanlardan söz edip, filmleri hangi sırayla izlemenizi tavsiye edeceğim. Eh, sonrasında izleyip izlememek size kalıyor. Ama bu muhteşem dünyaları izlememek, büyük kayıp demek. :D

Film listesini hem araştırarak hem de kendim izleyip, hangi zaman dilimlerinde geçtiğini hesaplayarak hazırladım. Ki buna dair gerçek bir listem bile var. :D Ciddiye aldım bu işi. Aslında nedense eğlenceli de geldi. Evet, neyse. Başlıyorum.

İlk önce birbirinden bağımsız filmlerden başlayacağım. Yani bahsedeceğim serileri arka arkaya direk izleyebilirsiniz. Bunların belirli bir grubu yok.

X-Men serisi çok kapsamlı. Marvel ilk önce üç filmlik bir seri yaptı. Daha sonra X-Men'in geçmişini ve geleceğini anlatan filmler yaptı. Bir de üstüne filmdeki bir karakterin, Wolverine'in hayatını anlatan film serisi yaptı. Yani başlangıç için süper bir seçim olacak sizin için.
X-Men dünyasıyla tanışmak istiyorsanız ilk önce X-Men First Class (2011) filmini izleyin. Şunu rahatlıkla söylebilirim ki benim Marvel'deki en favori filmim. İlk sinemada izlemiştim. Cidden bayıldım. Öyle böyle değil. Neden bu kadar çok sevdim bilmiyorum ama favorim o. Sonrasında zaten milyon defa izledim, izlerim de. Marvel'in en iyi filmlerinden biri. Hiç çekinmeden izleyin. Zaten filmin cast'ı çok iyi. James McAvoy ve Jennifer Lawrence ise sevdiğim oyuncular olduğu için filme kocaman bir kalp.
Bu filmden sonra sırasıyla; X-Men (2000), X-Men United (2003) ve X-Men Last Stand'ı (2006) izleyebilirsiniz.
Bunlardan sonra Wolverine'nin dünyasına dalış yapın derim. X-Men Origins: Wolverine (2009) ve The Wolverine  (2013). 


Ve en heyecanlı son filme geliyoruz. Bu sene vizyona giren X-Men: Days of Future Past'ı izlemezseniz olmaz. Çünkü X-Men Last Stand'da çok şaşırtıcı ve kızdırıcı bir son olmuştu. Bu yeni filmde her şey bambaşka oluyor ve gelecek film için daha da sabırsızlanıyorsunuz. İnanın bana, X-Men dünyasına aşık olacaksınız. Yani şahsen ben her filmlerini izlediğimde keşke mutant olsam falan diyorum. Hatta filmleri izlerken "Kesinlikle bu özelliğim olsun isterdim. Yok yok bu olmalı. Ay dur bu mutant da çok iyiymiş." modunda oluyorum. :D Filmleri izleyin ve bana geri dönün. Pişman olmayacaksınız.

Sıradaki bağımsız karakterimiz ise Spiderman. Eminim ki çoğu kişinin çocukluk kahramanı. Ki hala çocukların en sevdiği karakter. Yıl 2014 ve Spiderman hala bir kahraman. Marvel'in en başarılı yapıtlarından biri kesinlikle. Ve izlemeye doyamadığımız bir seri. Marvel de bunu biliyor olmalı ki iki farklı versiyonunu çekti. Bazıları eski versiyonu beğendi bazıları yeni versiyonu daha çok sevdi falan ama her filmi birbirinden güzel. 


İlk Spiderman serisi 2002 yılında çekildi. Tobey Maguire, Spiderman'i çok çok güzel canlandırdı. Üç filmlik seride ona aşık olmamak imkansız. 2004 ve 2007'de de filmler çıktı. Daha sonra seri sonlandırıldı. Aslında çok güzel devam ederdi ama Tobey Maguire'nin ayrılması sebebiyle Spiderman macerasına ara verildi. Ki seri çok güzel ilerliyordu. Özellikle Spiderman 3'ü çok sevmiştim. Hala sıkıldıkça izlerim.

Sonrasında Marvel, yeni Spiderman hazırlıklarına başladı. Bu sefer Andrew Garfield, Spiderman'ı canlandırdı. Hatta ilkten hayranlar onu istemedi. Ki ben bile şüpheyle izledim. Andrew iyi hoş ama Spiderman havası yok gibiydi onda. Ama 2012'de Amazing Spiderman'i izledikten sonra ağzımın suyu aktı. Abi çok güzel oynamış. Kurgu daha da mükemmel olmuş. Andrew'in oyunculuğu süperdi. Eh bir de Gwen rolünü oynayan Emma Stone filme çok ayrı bir renk katmış. Yani resmen seriye aşık oldum. :D Seri böyle çok tutulunca Marvel hemen ikinci filmi de çekti ve bu sene vizyona girdi. Sinemada izleyemedim ama geçenlerde evdeyken izledim. Yemin ederim bu Spiderman'i daha çok sevdiğimi anladım. Daha komik, daha heyecanlı, daha romantik... Bu filmde biraz duygusal sahneler vardı ki son sahnede harbi ağlayacaktım. Gelmiş geçmiş en iyi Spiderman filmi diyebilirim. Çok güzeldi be! Andrew'i daha çok sever oldum. Yeni versiyona karşı bir ön yargınız varsa mutlaka bunu yıkın ve filmi izleyin. Mutlaka!

Diğer bağımsız filmler: Fantastic Four, Blade, Daredevil, Elektra, Punisher, Man-Thing ve Ghost Rider. Fakat henüz bunları izlemediğim için bir yorumda bulunamıyorum. :D İzleyen varsa yorum beklerim. Açıkçası şuan pek ilgimi çekmiyorlar.


Ve şimdi en heyecanlı ve müthiş kahramanlarla dolu bölüme geldik: Avengers ekibi. Yenilmezler deniliyor bu gruba ki öyle cidden. Yenmek pek mümkün değil. Her birine aşık olabilirsiniz. Kötü karakterleri bile çekici. :D Marvel'i en büyük yapıtlarından biri Avengers. Ama Avengers'ı izlemeden önce karakterleri tanımak adına onların filmlerini izlemeniz gerekiyor. Ve size küçük bir tavsiye; aşağıda sırasıyla yazdığım filmleri gerçekten o sıraya göre izleyin. Avengers'ı izlerken hem aklınız karışmaz hem bu kim demezsiniz hem de karakterler hakkında spoiler yememiş olursunuz.

İlk Iron Man'le başlıyoruz. Bizim deyişimiz ile Demir Adam. Son yılların en sevilen karakterlerinden biri daha. Ki sanırım benim Marvel'deki en sevdiğim kahraman Iron Man. :D Acayip derecede seviyorum. Hatta seriyi geç izlediğim için kendime hala kızarım. Filmlerini hiç sinemada izlemedim. Ve eğer dördüncü filmi çıkarsa sinema salonunda sabahlamayı düşünüyorum. Iron Man'i doya doya anlatmak isterdim ama zaten bunu yaptım. Blog'da Iron Man'e dair bir yazı bulabilirsiniz. Tık 

Iron Man'in (2008) ilk filminden sonra Incredible Hulk (2008)'ı izleyin demişler ama ben izlemedim. O yüzden bu konuda da bir şey diyemeyeceğim. :D Hemen sonrasında Iron Man 2'yi (2010) izleyebilirsiniz. Sonraki film ise Thor (2011) ! Thor aslında bir Mit karakter. Ama Marvel çok güzel bir şekilde kurgulamış ve bunu beyaz perdeye yansıtmış. İlk film hem heyecanlı hem de değişik. Ama cidden seveceksiniz. :D Thor hayranları giderek artıyor. Thor'un etkisinden çıkmadan Captain America'yı (2011) izlerseniz baş dönmesi yaşayabilirsiniz. Çok çok çok etkileyici bir filmdi. Captain America da çok sevdiğim bir karakter oldu. Baş döndürücü, muhteşem kurgulu ve heyecanlı bir filmdi. Filmin sonunda zaten devamını isteyeceksiniz. :D Ama sakın devamını izlemeyin. Çünkü artık Avengers zamanı! Yukarıda yazdığım filmleri izlediyseniz hemen Avengers'ı izlemeye başlayın. Bu ekip bir harika dostum ! Iron Man, Hulk, Thor ve Loki, Captain America, S.I.E.L.D ekibinden efsanevi karakter Black Widow var. Yok yok yani. Muhteşem bir film arkadaş. İzlemeye doyamayacaksınız. Marvel'in en kapsamlı filmi olmuş. Filmin devamı da gelecek. Hatta sürpriz isimler de olabilir. :D Bu bilgiyi paylaşmayayım. Zamanı gelince Marvel bombayı patlatır zaten. Gerçekten Marvel'in en aksiyonlu ve en heyecanlı filmi olmuş. Espriler, komiklikler, aksiyonlar havada uçuşuyor.

Avengers sonrası arka arkaya Iron Man 3 (2013) ve Thor 2 (2013) ve Captain America 2'yi (2014) izleyebilirsiniz.  Ki inanın bana bu üç film hem etkileyici hem de ağzınızı açık bıraktıracak cinsten bitiyor. Üçüne de ayrı ayrı hayran kaldım. Iron Man 3'ü çok sevdim. Favorilerimden. Umarım dördüncü film gelir. Kesin bir şey yok maalesef.
Thor 2, ilkten çok sıkıcı geldi. Cidden, hatta bir ara Marvel'in en sönük filmi diyordum ki son sahnelerde bombaları patlatmışlar. Şok üstüne şok yaşadım. Filmin sonunu görmeden yorum yapmamak lazımmış. :D Ve Thor 3 de gelir gibime geliyor. 

Captain America 2 zaten fena bir şey. Black Widow'un da başrolde olması filme çok ayrı bir renk katmış. İzlerken mest oldum. Gelecek film daha heyecanlı olacakmış. Küçük bir sır vereyim: Iron Man, Captain America'ya konuk olacak ama ortalığı yerle bir edebilir. İç savaş temalı bir film olacakmış. Tanrım ! En sevdiğim iki karakteri dövüşürken görmek istemiyorum.

Ve İşte Marvel dünyası böyle. İzlerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Hatta bu yazıda Marvel'i çok iyi anlatamadığımı bile göreceksiniz. Anlatmak mümkün değil. İzleyip, o heyecanı yaşamanız lazım. :D Her filmde bambaşka oluyorum. X-Men'de mutant olmak istiyorum. Iron Man'de Tony Stark'la takılmak istiyorum. Thor'da onunla beraber Asgard'a gitmek istiyorum. Captain America'da zaten ufuu yapılacak çok şey var. :D Spiderman'de bir New York turu istiyorum. Kısacası her şeyi istiyorum. Aksiyon dolu, heyecandan gözünüzü bile kırpamadığınız ve yeri geldiğinde içinizi ısıtan romantik bir şeyler istiyorsanız bu filmlere gömülün. Bilim Kurgu ve Fantastik özelliklerinden hiç bahsetmiyorum bile. 

Şimdilik bu kadar. Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Not: Filmleri izledikçe Ask.fm'e gelin dedikodularını yapalım. Marvel filmleri hakkında konuşmaktan hiç bıkmam. :D

1 yorum:

  1. Marvel filmlerinden en çok İnanılmaz Örümcek Adamı seviyorum. :3 Of ikinci filmin sonunda nasıl da ağlatmıştı beni^^
    Ayrıca sana katılıyorum kesinlikle Andrew'in oyunculuğu mükemmel. :D
    Bu arada sana Dart Ödülü verdim. Bakarsan sevinirim. http://kitapkaravani.blogspot.com.tr/2014/10/d-d-dm-dart-odulu.html

    YanıtlaSil