Pages

15 Mayıs 2015 Cuma

Film Önerisi: Öfkeliyim ama Hızlıyım da...


Niye daha önce bana 'Jane, Hızlı ve Öfkeli serisini izledin mi? Ne! İzlemedin mi? Hemen kitabını bırak, kelime çalışmayı kes ve serisiyi izle.' demediniz. Niye kimse bu seriyi izleyip, izlemediğimi sormadı. Yani, soran oldu ama çok geç sordu. Neyse ki son filme yetiştim ve sinemada keyfini çıkardım. Tabii bunlar yaklaşık bir ay önce falan gerçekleşti.


Olay şöyle; bir ay önceydi sanırım, Hızlı ve Öfkeli 7 vizyona girdi. En yakın arkadaşım (aynı zamanda oda arkadaşım ve kız kardeşim bile diyebilirim) tutturdu bu filme gidelim diye. Hiç umursamadan 'izlemedim' dedim. İyi ki demişim. İzlememi söyledi. Aslında çok ısrar etmedi ama o ne zaman 'şunu izle' dese yerimde duramam. Çünkü film zevkine güveniyorum ve seviyorum. Sonrasında ilk altı filmi indirdim. Özenerek. HD, alt yazılı ve eksiksiz. Sonra başladım izlemeye. Tam üç gün boyunca film serisini izledim. Artık bir süre sonra o ekiple beraber yatıp, kalkmaya başladım. Üç gün de bile ekibi çok sevdim. Habire taklitlerini yapıp, kendi kendime gülmeye başladım. Ve sonra beklenen an geldi. Sinemaya gitme zamanı!


Şimdi ezmek gibi olmasına ama İstanbul'da film izlemek ayrı Safranbolu'nda izlemek apayrı... Hepimiz öğrenciyiz. Yeni bir şeyler yapmak için tüm fırsatları kullanıyoruz. Sinema da bunlardan biri. O yüzden Safranbolu'nda sinemaya gitmeyi daha çok seviyorum. Özellikle böyle sabırsızlıkla beklenen filmler olunca ayrı bir zevkli oluyor. Filme gittiğimiz gün de son seansa gidelim dedik. Son seans olmasına rağmen hatta film vizyona gireli neredeyse iki hafta olmasına rağmen sinema salonu full doluydu. İğne atsanız, bulamazsınız tabirini gerçekleştirdik. Biz de kalabalık gitti. İşte o zaman filmin daha da eğlenceli olacağını anladım. İyi ki de izlemişim dedim. Herkes serinin delisi.

Her ne kadar seriye geç başlamış olsam bile bu hayran grubuna kendimi ekledim. Çünkü (abartmıyorum) her filmi çok manyak bir şey. :D Özellikle benim gibi aksiyonu, komikliği ve romantikliği bir arada seviyorsanız zaten bu film serisi tam size göre. Bunların yanı sıra aileyi, dostluğu ve iyi-kötü kavramını öyle güzel yansıtıyorlar ki... Kesinlikle boş bir film serisi değil. Önceden bu seriye karşı ön yargılıydım. Çünkü ortaokulda bu seriye deli gibi hayran olan biri vardı. Çocuk her avatarına araba resmi koyup, 'hızlı ve öfkeli' yazıyordu. Artık oradan mı gıcık kaptım bilmiyorum ama nedense filmin sırf araba yarışından oluştuğunu zannettim. O gün bugündür seriden uzak durdum. Araba yarışlarını severim ama tüm seri boyunca katlanamam falan modundaydım. Geçen sene de başrol oyuncularından Paul Walker'ın öldüğü haberini okuyunca daha da uzaklaştım seriden. Ama sonra... Son filmdeki Paul için yapılan sahne... Abartmıyorum tam 1 aydır 'See You Again' şarkısını aralıksız dinliyorum. Çok kötü oldu be.

Bunların dışında film serisi hakkında ne yorum yapsam bilemiyorum. Tek tek filmleri anlatmayacağım. Konular süper bağlantılı. Birini izleyip, diğerini atlayamazsınız. Mesela ben 3.filmden nefret ettim. Çünkü sevdiğim ekipten hiç kimse yoktu. Resmen ergenlerden oluşan bir ekip vardı ama paşa paşa izledim. Sonraki filmleri izleyince arada bağı öğrendim ve kısa çaplı bir şok yaşadım. Yani filmleri atlayarak kesinkes izlemeyin. 3.filmi bile. Maalesef.

Filmdeki ekibe bayılıyorum. Brian elbette göz bebeğimiz ama Brian'ın kankası Roman'a hele harbi bayılıyorum. Serideki en favori karakterim o sanırım. Özellikle son filmde kırdı geçirdi bizi. :D Sırf o adam için bile seriyi baştan izlerim. Roman sayesinde 2.film favorilerim arasında. Ama diğer filmlere haksızlık edemem. Her filmde giderek kendilerini geliştirmişler. Gerek kurgu olarak gerek kadro olarak... Bak şimdi böyle yazınca en baştan izleyesim geldim. Hepsi bilgisayarımda kuzu kuzu duruyorlar. Can sıkıntısında açıp, izleyebilirim.

Bu yazıda ne kadar şey söylersem söyleyeyim bu seriye az bile kalır. İçinizde izlemeyen varsa kesinlikle otursun, izlesin ve bana gelsin. Dedikodu yaparız. Bayılacağınıza eminim. Sizi sıkmayan, tam tersine içine çeken ve aynı zamanda şaşırtan bir kurgusu olan Hızlı ve Öfkeli'ye yumulun. Geç kalmış olabilirim, niye daha önce izlemedim diye kendime öfkeli de olabilirim ama aynı zamanda hızlıyım. 2017 Nisan'da görüşürüz sinemada!

Son olarak şu iki video'yu izleyin derim. Şarkıların da bağımlısı olacaksınız. We Own It & See You Again

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder