Pages

19 Haziran 2015 Cuma

Dizi Maratonu: Evde Boş Boş Durmuyoruz...

Herkese merhabalar!

Uzun zamandır buralara uğramıyordum çünkü bir şeye odaklanmıştım. Onun bitmesini bekliyordum. Ve şimdi rahatlıkla yazıyı yazabilirim. 

Herkes tatile girdi değil mi ? Ben bir haftadır evimdeyim. Aslında sıkıntıdan patlamak üzereyim. Ama her zaman olduğu gibi kurtarıcılarım var. İş ilanlarına bakma dışında hep dizi izledim. Cinder'dan sonra kitap da okuyamaz oldum. Ki okunacak o kadar mükemmel kitaplar var ki... Bugünden sonra kitap maratonuna başlayacağım inşallah.

Gelelim asıl konumuza. Sizi bilmem ama ben yılın ilk yarısında baya dizi izledim. Öyle böyle değil. Sırf dizi izlemek için okula gitmediğimi biliyorum. (Evet, gelenek devam ediyor.) Eğer ben okula gitmeyip, dizi izliyorsam bu dizi olmuş demektir. Hemen size listeyi ve ayrıntıları veriyorum. İlginizi çeken varsa izleyin, gömülün ve gelin dedikodusunu yapalım.

Okulun ikinci yarısı başladığında Arrow'a başladım. Sonuçta Batmangillerden. DC'nin dizi yapımına el atmasına çok sevindim. Açıkçası çizgi roman okuyan biri değilim. Okumak da istiyorum ama hiç fırsatımı bulamadım. O yüzden yayınlanan dizilerini izliyorum. Arrow da bunlardan biri. Green Arrow, bence bu aralar en popüler dizilerden biri. Ben çok sevdim. Öyle böyle değil. Baş karaktere aşık olup, söveceksiniz. Çünkü bir yandan da çapkın biri. Konuyu nasıl anlatsam bilemiyorum. Ama şunu belirteyim, aksiyonu ve sağlam kurguyu seviyorsanız Arrow'a yapışın. O hareketleri, şaşırtıcı planları ve eğlenceli ekibi ile dizinin büyük hayranı olacaksınız. Güvenin bana.

The Flash, Arrow sayesinde başladığım biri dizi. Ki zaten yan dizisi olarak gösteriliyor. The Flash'ın baş karakteri Barry'i ilk Arrow'da tanıyacaksınız. Daha sonrasında bu dizide onun hikayesini izliyor olacaksınız. Flash, Arrow'dan daha farklı. Doğaüstü güçleri var. Yani dizimiz fantastik kıvamda. Dizi olmasına rağmen efektler müthiş. DC gerçekten bu alanda ilerliyor ve gelişiyor. Filmlerinden daha çok sevdim. Ve konusu elbette sağlam bir kurgudan oluşuyor. İlk sezonun sonunda kafayı yiyebilirsiniz. Şuan ilk sezonu full izleyebilirsiniz ama size küçük bir uyarı vereyim. Arrow'un ilk 2 sezonunu izleyin. Daha sonrasında 3.sezona geçmeden önce bir Flash bir Arrow izleyin. Bazı bölümler bağlantılı. Kopukluklar yaşamamınız için bu yöntemi öneriyorum.

Bir diğer süper kahramanımız ise Daredevil. Bunu listeye ekleyip eklememe arasında kaldım çünkü ilk sezon çok bunaltıcıydı. Konuyu çok ağır işlemişler. Bazı sahneler saçma geldi. Çizgi romanı nasıldır, bilemem ama ilk sezon 13 bölümden oluşmasına rağmen baya zorlu izledim. Sezon finalinde ama 'kesinlikle devam edeceğim' dedim. Çünkü bu diziden ümidim var. İkinci sezonun daha renkli ve hareketli olacağını ümit ediyorum. Aynı şekilde ekibin de öyle olmasını umuyorum. Marvel yapımlarını seviyorsanız zaten bu diziye balıklama atlarsınız ama size küçük bir uyarı daha; Marvel'in filmleri çok daha güzel. Dizi de henüz yerlerinde sayıyorlar.

Diğer bir dizi ise Hannibal. Bu diziyi daha önce niye kimse bana önermedi ? Tam benim sevdiklerim arasındaymış! Psikopatça, çılgınca olan kurguları severim. Hem de çok. Bana da 'psikopat mısın Jane' diyebilirsiniz. Nedense gerçek dışı -ki bu gerçek dışı da olmayabilir- şeyleri çok seviyorum. Hannibal'ı da bu yüzden sevdim sanırım. Ağır bir konusu vardı. Bazı bölümlerde cidden bunaldım ama genel olarak çok sevdim. Mideniz kaldırıyorsa bu diziyi izleyin. Böyle diyorum çünkü Hannibal, insan eti yiyen biri. Boşuna Hannibal-Cannibal* demiyorlar.  (yamyam*) Bir insan bu kadar mı soğukkanlı cinayet işler, yemek tarifi yazıp, pişirir ? Daha anlatayım mı ? Adamın öldürme yöntemleri bile hayret verici. Elbette onaylamıyorum ama diziyi dizi yapan olay bu. Bir izleyin de adamlar neler yapıyor görün. Bazen tırsmadım değil hani.

Şimdi yazıyı burada löp diye kesiyorum. Aslında bir diziden de bahsedecektim ama onu anlatmak baya uzun sürecek ve ona özel ayrı yazmam lazım. En en en kısa zamanda gelecek. İnanın bana, en güzelini sonraya saklıyorum. Diziler hakkında dedikodu yapmak isterseniz, beni nerede bulacağınızı biliyorsunuz. Ve bu aralar blog'a gelen tatlı ve destekleyici yorumlarınız için; ask.fm'deki eğlenceli sorularınız için kocaman teşekkürler. Sizler de çok içten ve sevecensiniz. Seviliyorsunuz.

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

1 yorum:

  1. Hannibal'ın ikinci ya da üçüncü bölümünü yemek yiyerek izleme hatasına düşmüştüm, mantarlı bölümü. *-* Va diziyi bırakmıştım, ama tekrar başlayabilirim. :D

    YanıtlaSil