Pages

29 Ağustos 2017 Salı

Kafama Göre: Ben Neler Okumuşum Be!

Merhabalar

Uzun zamandır aklımda yazmak istediğim bir yazı vardı. Bakalım içinizde benim gibiler var mı? Ortaya çıkma zamanı. 😄 Klasik bir soru ile başlayacağım. Kitap kurdu olmanıza vesile olan kitap/kitaplar hangisi? Ya da kitap okuma alışkanlığınızı kazandıran kitap da olabilir. 

Benim maceram çok eğlenceli bir şekilde başladı. Ortaokul 2.sınıfa kadar açıkçası kitaplarla çok iç içe değildim. Daha çok dergi okuyordum. Ya da teyzemin aldığı kitapları (Alice Harikalar Diyarında, Şeker Portakalı) okuyordum. Ama asıl okuma alışkanlığımı ortaokulda kazandım. Bazı sebeplerden dolayı okulumu değiştirmiştim ve iyi ki o okula gitmişim dedim. Bana kitabı sevdiren ve şu anda da en yakın arkadaşlarımdan biri olan dostumla tanıştım. Beni İpek Ongun'la tanıştıran oydu. Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ni bence tam okumam gereken dönemde okudum. Tüm seriyi arkadaşımdan ödünç alarak okudum. Bu hem kitap okuma alışkanlığımı başlattı hem de arkadaşımla aramızda inanılmaz bir bağ yarattı. Hatta geçen gün yine konuştuk. Kendisi Türk Dili ve Edebiyatı'nı bitirdi. Ondan daha fazla mutluyum bu duruma. Ayrıca Bir Genç Kızın Gizli Defteri'nin 100.baskısına özel bir basım olacak. Artemis Yayınları'nı takip edin derim. 😍

İpek Ongun ve Reşat Nuri Güntekin sonrası yabancı yazarları keşfetmeye başladım. Sevgili Salak Günlük serisine başladım. 😄 İnanın şu an kurguyu hiç hatırlamıyorum ama her çıkan yeni kitabını hemen alıyordum. Ve arada sırada yazdığım günlüğüme daha da çok bağlanıp sürekli yazmaya başlamıştım. Okuduğum kitaplar sağolsun... Sonrasında zaten bir baktım ki sayamayacak kadar çok kitabım olmuş. Okulda yemek yemek yerine ya da ne bileyim başka bir şey almak yerine harçlıklarımı biriktirip kitaplar almaya başladım. Hala da öyleyim. Tek hayıflandığım tarafım; keşke ortaokulda okuduğum o kitapları sahafta değiş-tokuş etmeseydim. Canan Tan'ın kitapları (Piraye, Eroinle Dans) Aziz Nesin'den Şimdiki Çocuklar Harika, Beyaz Balina Yayınları'ndan gelen hediyeler ve benim aldıklarım (Zodyak Kızları, Beacon Caddesi Kızları serisi, Kamp Arkadaşları), beni salya sümük ağlatan Mavi Saçlı Kız, ağzımı açık bırakan Ölü Oyuncaklar ve daha niceleri! Hepsini şu an deli gibi özlüyorum. Ve sanırım düzenli bir iş hayatım olduğunda bir kısmını alacağım. 😃

Ve gelelim meşhur döneme: Alacakaranlık Efsanesi. Liseye geçmek üzereydim ve bu seriyle tanıştım. Blog hayatımın ve çevirmenlik merakımın başladığı nokta diyebilirim. Kitap kurdu unvanına sahip olmama vesile olan, inanılmaz dostluklar kurmamı ve hayatımın en renkli dönemini yaşamamı sağladı. Alacakaranlık sonrası Vampir Günlükleri, Gece Evi, Açlık Oyunları derken baya baya aştım kendimi. Şu an tamamen yabancı yazarlara odaklanmış durumdayım. İpek Ongun, PuCCa ve birkaç şair dışında Türk Edebiyatı'ndan okumuyorum ama yavaş yavaş o sahalara geri döneceğim. 

Nedense geçen gün bunları düşündüm. Okuduğum kitapların bir listesi var, onu açıp hangi yıl neler okumuşum onlara baktım. Hala da bıkmadan yeni maceralara atılmak istiyorum. Lise zamanlarında teneffüslerde Canan Tan okuyup, kimseye yakalanmadan gözlerimi kuruladığım zamanları hatırladım da ne güldüm kendime. 😃 Ya da vampir romanları okuduğumda milletin, "aa ne okuyorsun, ıyy vampir mi?" dediklerinde ölümcül bakışlar attığım sahneler gözümde canlanıyor. Evet, vampir okuyoruz. Ne olmuş? 👊 

Ama en çok İpek Ongun'un dünyasını özledim. Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ni okurken adeta Serra oluyordum. Oktay'ı hem seviyor hem dövesim geliyordu. Özgür ortaya çıktığında 'ama bununla olamaz yaaa' diye isyan ediyordum. Nedense Team Oktay'dım. Ayyy, fena özledim. Kitabın yeni versiyonu çıkınca alacağım ve okuyacağım. Serra dönemlerinden gelenler bir el kaldırsın bakiyim. 👋

Anıları depreştirip kaçıyorum. Daha sonra da 2009-2012 yılları arasında neler yaşadığımı, hangi günlerden geçtiğimi anlatacağım. Biliyorum, siz de aynı şeyleri yapıyordunuz. 👀

Kocaman sevgiler, öpücükler: Jane

1 yorum:

  1. Açıkçası ben daha önce de kitap okurdum mutlu ederdi beni.Ama öyle birisi bittiğinde ayda iki veya üç tane gibi sonra Melez serisine başladım ve BAYILDIM tek kelimeyle sonra böyle güzel bir seri daha bulabilmek için kitaplara tamamen sokuldum ve şuan tüm elime geçen paraları kitaplara yatırmaktan başka bişey yapamıyorum ahhhh

    YanıtlaSil